REGULAMENT DE RECRUTARE ŞI SELECŢIE PREALABILĂ PENTRU POZIŢIILE DE MEMBRI AI CONSILIULUI DE ADMINISTRAŢIE DIN CADRUL S.C. TROLEIBUZUL S.A.

Prin Decizia Consiliului de Administraţie a S.C. Troleibuzul S.A. nr. 2 din data de 21.01.2016 a fost aprobată atât declanşarea procedurii de recrutare şi selecţie a doi membri în cadrul Consiliului de Administaţie a S.C. Troleibuzul S.A., cât şi prezentul Regulament de recrutare şi selecţie membri CA .

 Consiliul de Administraţie este însărcinat cu îndeplinirea tuturor actelor necesare şi utile pentru realizarea obiectului de activitate al societăţii, precum şi cu supravegherea activităţii directorilor, cu excepţia celor rezervate de lege pentru Adunarea Generală a Acţionarilor.

Mandatul administratorilor recrutaţi prin prezenta procedură este până la data de 18.11.2017 .

 REGULI GENERALE ALE PROCESULUI DE RECRUTARE

 Procesul de recrutare şi selecţie pentru funcţia de membru al Consiliului de Administraţie a S.C. Troleibuzul S.A. se face cu respectarea prevederilor O.U.G. nr. 109 din 2011, privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice.

 În calitate de reprezentanţi ai acţionarilor, Adunarea Generală a Acţionarilor S.C. Troleibuzul S.A. numeşte candidaţii pentru funcţia de membru al Consiliului de Administraţie, în baza selecţiei de dosare efectuată de către Comitetul de nominalizare numit de către Consiliul de Administraţie al S.C. Troleibuzul S.A., şi în baza interviului efectuat de către Comisia de selecţie.

 Numirea şi înlocuirea membrilor Consiliului de Administraţie se face exclusiv de către Adunarea Generală a Acţionarilor S.C. Troleibuzul S.A.

 Comitetul de nominalizare desemnat de către Consiliul de Administraţie prin Decizia nr. 2 din data de 21.01.2016 are următoarele atribuţii:

–         Stabileşte criteriile şi condiţiile de selecţie;

–         Elaborează modelul de anunţ privind selecţia membrilor C.A.;

–         Primeşte, verifică, selectează dosarele de candidatură, întocmeşte fişa individuală a fiecărui candidat;

–         Transmite rezultatul selecţiei dosarelor către Comisia de selecţie în termen de 3 zile de la data finalizării selecţiei de dosare.

 Comisia de selecţie desemnată prin Hotărârea Adunării Generale a Acţionarilor             are următoarele atribuţii:

–         Stabileşte şi publică pe site-ul societăţii data, locul şi ora desfăşurării interviului candidaţilor selectaţi;

–         Stabileşte criteriile de evaluare ale candidaţilor;

–         Transmite către AGA S.C. Troleibuzul S.A. rezultatul finalizării procedurii în termen de 3 zile.

PROCEDURA DE SELECŢIE

  Selecţia se realizează cu respectarea principiilor nediscriminării, tratamentului egal al transparenţei şi cu luarea în considerare a specificului domeniului de activitate al societăţii.

Etapele de desfăşurare a selecţiei:

  1. Selecţia dosarelor de înscriere;
  2. Interviul camdidaţilor selectaţi.

 Anunţul privind selecţia membrilor Consiliului de Administraţie se publică prin grija Consiliului de Administraţie în două ziare economice şi/sau financiare cu largă răspândire, şi pe pagina de internet a societăţii.

 Modelul anunţului privind recrutarea şi selecţia membrilor în Consiliul de Administraţie este prezentat în Anexă.

 Anunţul se publică în termen de 5 zile lucrătoare de la data aprobării prezentului Regulament.

 Candidaţii îşi depun candidaturile în termen de 20 de zile de la data publicării anunţului privind Selecţia membrilor Consiliului de Administraţie, în plic închis şi sigilat, pe care se menţionează: “Candidatură pentru poziţia de membru al Consiliului de Administraţie a S.C. Troleibuzul S.A.”, precum şi numele şi prenumele candidatului în clar.

 Candidaturile se depun la Registratura S.C. Troleibuzul S.A. din localitatea Dumbrava Roşie, str. Strămutaţi nr. 21 bis, judeţul Neamţ, tel: 0233.234.041, fax: 0233.231.286, email: [email protected].

Persoana de contact pentru relaţii privind procedura de selecţie este:

–         Borcea Ion – specialist Resurse Umane

Plicurile conţinând candidaturile se desigilează numai în prezenţa Comitetului de nominalizare.

 Comitetul de nominalizare desemnat prin Decizia C.A. nr. 2 din data de 21.01.2016 întocmeşte fişele individuale ale candidaţilor (anexa nr. 2) şi transmite rezultatul selecţiei dosarelor către Comisia de selecţie pentru interviu.

Comisia de selecţie transmite A.G.A. S.C. Troleibuzul S.A. în termen de 3 zile de la data finalizării procedurii de selecţie rezultatul finalizării procedurii.

În situaţia/situaţiile în care după desemnarea de către Adunarea Generală a Acţionarilor S.C. Troleibuzul S.A. a membrilor Consiliului de Administraţie rămân poziţii vacante de membru în CA, la solicitarea scrisă a Adunării Generale a Acţionarilor, se va relua procedura de selecţie a administratorilor pentru posturile vacante.

 Pot candida pentru funcţia de membru în Consiliul de Administraţie, persoanele care îndeplinesc următoarele condiţii:

1. Condiţii generale:

a)     Are cetăţenie română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând spaţiului Economic European şi domiciliul în România;

b)     Cunoaşte limba română scris şi vorbit;

c)     Are capacitate deplină de exerciţiu;

d)     Are o stare de sănătate corespunzătoare funcţiei pe care candidează, atestată pe bază de documente medicale;

e)     Nu pot fi administratori persoanele care potrivit legii sunt incapabile ori care au fost condamnate pentru gestiune frauduloasă, abuz de încredere, fals, uz de fals, înşelăciune, delapidare, mărturie mincinoasă, dare sau luare de mită pentru infracţiunile prevăzute de Legea nr. 656/2002 – pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării actelor de terorism, cu modificările şi completările ulterioare, pentru infracţiunile prevăzute în Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventă;

f)      Să nu exercite concomitent mai mult de 5 mandate de administrator şi/sau membru al consiliului de supraveghere în societăţi pe acţiuni al căror sediu se află pe teritoriul României.

 2. Condiţii specifice:

Pentru postul de membru în Consiliul de Administraţie:

a) studii superioare de lungă durată si experienţă (minim 1 an) în activitatea de administrare/management a/al unor întreprinderi publice profitabile sau a/al unor societăţi comerciale profitabile din domeniul de activitate al societăţii comerciale pentru care candidează.

 3. Criterii de selecţie/evaluare:

a) Îndeplinirea criteriilor generale şi specifice şi a celor cerute prin OUG nr. 109/2011;

b) Cunoştinţe de afaceri specifice obiectului de activitate al societăţii comerciale unde candidatul şi-a depus candidatura;

c) abilităţi manageriale evaluate pe baza următoarelor criterii:

– capacitate de analiză şi sinteză;

– abilităţi de comunicare (scris şi vorbit);

– orientare către rezultate;

– capacitatea de luare a deciziilor.

d) Constituie un avantaj experienţa în domeniul de activitate al societăţii comerciale pentru care depune candidatura.

 Rezultatul selecţiei dosarelor se va publica pe site-ul societăţii comerciale.

 Candidaţii declaraţi admişi la etapa de selecţie a dosarelor vor fi evaluaţi în cadrul unui interviu. Data, ora şi locul desfăşurării interviului urmând să fie anunţate pe site-ul societăţii comerciale pentru care a candidat.

 După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor, candidaţii nemulţumiţi pot formula contestaţie, în termen de 1 zi de la data afişării rezultatelor, sub sancţiunea decăderii din acest drept.

 Contestaţiile se depun la secretariatul S.C. Troleibuzul S.A., din localitatea Dumbrava Roşie, str. Strămutaţi nr. 21bis, judeţul Neamţ.

 Comisia de soluţionare a contestaţiilor admite contestaţia în situaţia în care:

a)     Candidatul îndeplineşte condiţiile pentru a participa la concurs;

 Contestaţia va fi respinsă în următoarele situaţii:

a)     Candidatul nu îndeplineşte condiţiile pentru a participa la concurs sau condiţiile prevăzute în anunţ pentru depunerea dosarelor;

b)     S-a depăşit termenul limită pentru depunerea contestaţiei.

 Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face pe pagina de internet a societăţii, imediat după soluţionarea acestora, în maxim 1 zi de la depunere.

Bibliografie:

  1. Legea nr. 31/1990 – a societăţilor comerciale, cu modificările şi completările ulterioare;
  2. OUG nr. 109/2011 – privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice cu modificările şi completările ulterioare;
  3. Legea nr. 215/2001 – legea administraţiei publice locale;
  4. Legea nr. 51/2007 – legea serviciilor comunitare de utilităţi publice, actualizată;
  5. Ordinul nr. 263/2007 – privind aprobarea normelor cadru privind modalitatea de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii serviciilor de transport public local.